Прочетен: 621 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 21.02.2020 15:16
Аз съм Евелин, засега ще оставим настрана моята самоличност и ще ви запознавам с моята философия относно желанията, потребностите и как те влияят върху собствените ни усещанията и възприятията ни за Света, който познаваме. Очевидно, ние виждаме само материалната част от него, но самите ние не сме просто материални тела, част от една механична система.
Съществуват много учения и религии, които в детайли разглеждат този въпрос. Аз избрах да изучавам Тантра. В този блог ще се опитам да ви представя това изкуство и как то се вписва в Западния свят.
За разлика от много учения, които отричат удоволствията, Тантра ни учи как да ги управляваме и направляваме така, че да помагат, а не да пречат на нашето духовно и личностно развитие.
Повече информация за моя опит с Тантра може да намерите в Моята листовка (https://listovka.top), а сега нека кажем няколко думи за Виджяна бхаирава тантра.
Тантра означава техника. Затова този трактат е научен. Науката не се занимава със "защо?", тя се занимава с "как?". Това е основната разлика между науката и философията. Философията пита: "Защо това съществува?". Науката се интересува "Как съществува това?" В момента, в който зададеш въпроса "Как?", методът и техниката придобиват значение. Теориите губят смисъла си, в центъра застава опитът.
Тантра е наука, тантра не е философия. Да се схване философията е лесно, защото за това ти е необходим само интелектът. Ако разбираш езика, ако разбереш понятията, ще разбереш и философията. Не се нуждаеш от промяна, от теб не се изисква трансформация. Такъв, какъвто си, можеш да разбереш философията, но не и тантра.
Необходима ти е една промяна или по-скоро – едно изменение. Ако не се промениш, не можеш да разбереш тантра, защото тантра не е интелектуално съждение, тя е преживяване. Ако не си възприемчив, готов, отворен за преживяването, то няма да се случи с теб.
Философията се занимава с ума. Главата ти е достатъчна и не се изисква твоята цялост. Тантра се нуждае от твоята цялостност. Това е голямо предизвикателство. В нея трябва да навлезеш изцяло и при това – сам. Тя не е фрагментарна. За да бъде възприета тя, се изисква един различен подход, едно различно отношение. Затова Деви задава "очевидно" философски въпроси. Тантра започва с въпросите на Деви. Всички въпроси могат да се подхванат философски. В действителност, към всеки проблем може да се подходи по два начина: философски или цялостно, интелектуално или екзистенциално. Например, ако някой попита: "Какво е любов?" можеш да се заемеш с това на едно интелектуално равнище, можеш да размишляваш. Можеш да предложиш теории, може да спориш относно различни хипотези. Може да създадеш система, учение – и е възможно изобщо да не си познал любовта.
За да се създаде едно учение, не се изисква практически опит. Даже точно обратното - колкото по-малко знаеш, толкова по-добре, защото в такъв случай можеш да предложиш системата без колебание. Единствено слепецът може да определи лесно какво е светлината. Когато не знаеш, си дързък. Невежеството винаги е дръзко,знанието се колебае. И колкото повече знаеш, толкова по-силно усещаш, че опората под теб изчезва. Колкото повече знаеш, толкова повече разбираш колко си невеж. И тези, които наистина са мъдри, се превръщат в невежи. Те стават естествени като децата или естествени като идиотите.
Аз съм Евелин, здравейте и до нови срещи!